Anda adalah tetamu ke blog ini.

Rabu, 17 Januari 2007

Duit oh duit..

Hai.. jumpa lagi.

Malam ni saya agak kepeningan. Ianya bermula apabila saya pulang agak lewat tadi dari pejabat almaklumlah bertemu dengan salah seorang rakan amatur yang agak senior.


Sampai di rumah saja, dalam kepenatan saya menyelongkar seketika kabinet fail. Terjumpa pulak buku ASB dengan beberapa buku simpanan yang lain. Hummmm.... termenung seketika. Di dalam hati ni terbayang sesuatu yang sangat saya idamkan. Iaitu memiliki sebuah pesawat HF dari jenis base station yang berkuasa tinggi. Pelbagai pesawat yang telah di'review' dan pelbagai pendapat kawan-kawan yang diperolehi. Jika dahulu saya pernah memiliki pesawat HF sumbangan dari 9M2FF. Ianya adalah model Kenwood TS440. Walaupun dalam keadaan tidak berfungsi pada mulanya, berkat bantuan En. Andy 9M2DY, Pak Long Marzuki 9M2MZ dan beberapa rakan akhirnya ianya telah berjaya dihidupkan dan berkendali dengan baik.


Beberapa kali tabungan telah dibuat dan tidak berjaya. Harapannya kali ini tabungan pasti berjaya. Saya telah setkan 3 bulan dari sekarang saya akan memilikinya juga. heheheeh.....


Duit dalam tabung di atas tak sampai RM50 :)

Dugaan tetap ada, ada rakan yang mengajak saya menabung demi menyertai pakej MAS + tiket menonton liga Inggeris di Old Trafford.... ada yang mengajak saya menabung untuk mengembara ke Eropah selama sebulan.. tetapi semua tu harus saya tolak.... Walaupun dapat tiket promosi Air asia yang dijangka akan dibuka ke sana pun belum tentu.

Demi sebuah pesawat HF idaman..... hari ni saya makan maggie lagi. :p

P/S: Hidupku semakin Buncar apabila lewat petang tadi menerima satu panggilan, untuk sebuah barang....


Nampaknya, saya terpaksa bersedia lebih dari sebungkus mee segera untuk bulan ini .... hahahaha ......73!!
Related Posts with Thumbnails