Anda adalah tetamu ke blog ini.

Sabtu, 28 Mac 2020

Gambar lama

Assalamualaikum. 

Beberapa keping gambar dalam simpanan saya.. Malam sempena Arahan Perjalanan Terhad saya share kan.


Pernah terlibat dengan perbincangan bersama SKMM bagi draf penambahbaikan radio amatur di Malaysia 2015 jika tidak silap saya.


Ganas!


Tak pasti samada masih aktif atau tidak.


Aktiviti sampingan saya semasa bulan-bulan terakhir berkhidmat di Johor Bahru.


Sahabat-sahabat JASRA sangat hebat. Mereka mempunyai ketekunan apabila ada antenna party semuanya tersedia.


Salah satu aktiviti antenna party, membina slim jim.


Sijil Radio Amator sustu ketika dulu, milik Johny (Callsign dah lupa hahaha) dari Sarawak.


Menghadiri pementasan teater di DBP bersama anak


Signboard di Wisma Persekutuan Johor Bahru.


Malaysian Field Day 2015 di Bangi suatu ketika dulu.


Siap berkhemah!


Anatenna party Jasra di Dewan kuliah Masjid Larkin


Antenna Magnetic Loop untuk Allahyarham 9M2RDX suatu ketika dulu dalam pembuatan.


Capacitor ini adalah rahsianya.


14 Mhz ok!


18 Mhz ok!


21Mhz pun Ok!


Apabila ditegakkan begini rupanya antenna magnetic loop. Amat sesuai untuk ruangan terhad.


Sesi melawat projek repeater suatu ketika dulu.


Dan memori Tanjung Pelepas Johor

Semuanya hanya tinggal kenangan. Kelmarin 27hb Mac 2020 pada jam 2.30 pagi saya mendengar perkhabaran 9W2DE abang Adi telah kembali ke rahmatullah. Kenangan saya amat banyak bersama Arwah.

Sesungguhnya masa berjalan pantas dan ramai dikalangan sahabat-sahabat yang saya kenali semasa mula-mula menceburi hobi radio amatur telah pun tiada. Semoga ia juga mengingatkan saya agar lebih bersedia apabila giliran saya tiba kelak.

73!

Related Posts with Thumbnails