Anda adalah tetamu ke blog ini.

Sabtu, 11 Julai 2009

Terima kasih V17 Jasa anda akan saya kenang di Laut China Selatan

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Posting pendek lagik.... banyak projek yang tergendala sementara menanti waran perjalanan ke Malaysia Timur dikeluarkan. Thank Saint Ritzs atas sokongan dan penantian kat sana.


Apapun, hari saja ada 3 majlis meraikan saya. Semuanya memberi cenderamata mahal... pen cair! Niat di hati memang minat giler nak beli pen mahal ni sejak 1991. Tapi tak termampu. akhirnya kilometrico jugak yang beli :P

Dan tempahan Beacon ARDF terakhir disiapkan. Esok akan dipos ke Brunei Darussalam.


Buat Wilayah V17, Terima kasih atas cenderahati Pen ni. Siap terukir callsign saya. Pergghh... Untuk makluman V17, sejak 2003 saya kerap ke Jusco dan takkan lupa untuk singgah ke bahagian alat tulis untuk cuci mata melihat pen-pen mahal dipamer. Niat dihati 6 tahun berlalu. Rupa-rupanya dapat jugak memiliki. Waaaaaaa... Jasa korang amat-amat aku palam dalam hati.


Terukir callsign saya dan V17. Nostalgia!


Seperti biasa dipetang hari.. aktiviti qso di HF, dengan teleskopik dan QRP set. Dapat la CQ ngan Filipina melalui voice. Signal Report 42. Oklah..

Setup disenja hari....


Grounding dengan rod welding ajer

Dan membasahkan lagi tanah grounding sampai la tuning SWR stabil.

Senja berlabuh di lembah Kelang.... jika dulu cahaya-cahaya inilah yang dirasai ketika minggu-minggu terakhir di Lembah Kinta, kini Lembah Klang dan Insyallah akan datang entah lembah di Malaysia Timur akan dirasai. Mungkin laut China Selatan mungkin..



Hingga jumpa lagi. Esok shoot gambar QSL card International Light House On The Air di Bukit Melawati, Petangnya bersama Rabin 9W2PD untuk sessi taklimat ARDF Beacon dan petangnya bersantai dirumah bersama zack.
Penuh aktiviti aku kali ni...
P/S: terkejut dengan emel yang diterima dari 9M2MGL tentang layanan emel MCMC pada seorang pengadu tentang gangguan interference radio. Mungkin Pegawai MCMC itu tidak berhemah dan emosi ketika menjawab emel tu disebabkan work load kerja yang melampau batas.


Related Posts with Thumbnails