Anda adalah tetamu ke blog ini.

Jumaat, 19 Mac 2010

Ada sesiapa nak beli? Projek Tabung Ayam.

Assalamualaikum.. dan salam sejahtera

Ujian CW telah berakhir.. Pak Yob (mungkin 9M2YOP) setelah 5 kali peperiksaan akhirnya lulus. Saya tidak akan menulis panjang, anda mungkin boleh perolehi di http://9m2mgl.blogspot.com

Saya mengambil kesempatan untuk mengiklankan beberapa barangan. Saya akan mula menerima tempahan mulai bulan 5. Tetapi terdapat juga beberapa barangan yang akan saya bawa untuk jualan semasa Flea Market AGM Mares. Antaranya:

1) Antenna Yagi 10m 3 Element (4 Unit tinggal)
(Casing portable dijual berasingan - untuk portabliti, field day, outdoor)
2) Peta Yaesu Amateur Radio (8 Keping)
3) Lain-lain barangan.

Manakala tempahan barangan berkaita radio adalah seperti di bawah:

1) 2 Element yagi 20, 15 & 10m (berat 1.6kg sahaja)
(Beg khas untuk dibawa ke mana-mana dijual berasingan)
Gambar antena seperti di bawah:



Tempoh membuka dan memasang kurang 5 minit.


Antenna ini telah digunakan di beberapa DXpedition yang telah kami lalui. Ciri-ciri antena ini akan saya terangkan pada entry yang akan datang


Selain itu saya juga akan mula menerima tempahan untuk Miracle Whip. Bagi pemilik Yaesu FT817ND, QRP stesen dan sebagainya mungkin ingin memilikinya. Antenna ini (dengan Tuner) amat sesuat digunakan bagi tujuan komunikasi mudah alih, portable atau SOTA (Summit On The Air)
Ok... itu saja dari saya. Nampaknya mata gergaji saya sudah sampai. Boleh lah saya memotong saki baki papan Polycarbonate belakang rumah.

Kandungan bungkusannya..

Di meja saya... penuh dengan kira-kira prototaip antena 9M2RS yang bakal diuji, harapan saya antena ini sukses Insyallah.


Owh, terlupa saya.. terdapat emel bertanyakan tentang peta Yaesu Amateur Radio yang akan saya jual semasa Flea Market nanti. Di bawah ialah peta yang saya akan jual. Dalam stok saya ada 8 keping. Masih baru kecuali yang 1 ini yang saya buka untuk di ambil gambar. Cepat, siapa cepat dia dapat. cantik dibingkaikan dan diletakkan di shack radio anda. ;)


Lihat, 9M2, 9M6, 9M8, 9M0 dan callsign negara tetangga ;) apabila mendengar callsign, mata pasti melihat dipeta agar tahu sejauh mana isyarat itu menjelajah sebelum tiba di 9M land. :)

Ukuran peta ini adalah A1... penuh warna, terang dan jelas.

Itu sahaja coretan saya.... saya lampirkan gambar selingan sebelum menamatkan tulisan ini.
Kamera canon G11?? mungkin idaman seterusnya. Gambar cantik. Malahan lebih baik dari panasonic saya.


Gerai yang agak popular di Petaling Jaya. Sempat singgah melihat bersama 9W2MCC bang Omar. Malangnya tiba-tiba penguatkuasa trafik MBPJ datang mengeluarkan kompoun parking dek kerana ramai pelanggan yang meletak kereta di bahu jalan. Tempat letak kereta yang terhad membantutkan rencana kami untuk bersarapan di sana.


Minggu depan saya harus kembali ke Jabatan Kimia. Ada tugasan yang belum selesai dan kes-kes tertunggak menunggu pengesahan Jabatan kimia. Bangunan ini acapkali membuatkan saya dapat singgah samada di Amcorp Mall dan juga Kelab MARES.... ;)


Ini sahaja coretan saya... semoga dapat bertemu di Flea Market nanti ya... Selamat malam..
73
P/S: Tahniah pada calon CW terutama 9W2RZL. Kami telah menunggu anda 3 tahun di HF. Kedatangan kamu pasti kami hamparkan permaidani merah. Luaskan freq pada AA anda... Pada 9W2VOL, anda juga pasti sukses nanti di HF. Dan buat Kak Azura dan Abang Khusairi, hujung tahun ini buktikan anda berdua lulus CW serentak, sebagaimana ketika anda sama-sama lulus RAE!! (ketika itu saya hanyalah remaja di sekolah pertama kali mendengar suara anda berdua di 2m - RUK )

Related Posts with Thumbnails