Anda adalah tetamu ke blog ini.

Selasa, 9 Oktober 2007

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Assalamualaikum dan salam sejahtera pada semua pembaca yang budiman.

Saya tertidur beberapa kali tadi ketika menunggu kuih samprit di dalam oven (ketuhar) di dapur garing. Alhamdullillah Arwah nenek telah meninggalkan oven ini sepeninggalannya. Jenama Butterfly, berwarna hitam dan hampir 26 tahun berkhidmat di dalam keluarga ini amat bermakna.

Apabila saya menjejak kaki ke Ibu Kota sebagai perantau, dapur ini turut mengikuti saya. Dan setiap kali tiba ramadhan ia kembali berfungsi. Malangnya tombol jangkamasa (timer) sudah patah dan saya terpaksa menggunakan jam biasa sebagai petunjuk. Tinggal 3 atau 4 kali dulang kuih semprit untuk dimasak. Kuih-kuih ini akan saya bawa pulang ke kampung nanti untuk hari lebaran.

Sambil menunggu oven ini selesai memasak saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Meyambut Hari raya Aidilfitri, Minal Aidil Wal Faizil buat para pembaca setia laman ini. Segala salah dan silap sepanjang penulisan saya datangnya dari saya sendiri dan segala kebaikan itu dari Allah s.w.t.

Bagi warga radio amatur yang akan pulang ke kampung halaman berhati-hati di jalan raya.

Dan akhir sekali marilah kita sama-sama saling maaf memaafi, saling bertegur-teguran dan berharmoni dalam menikmati hobi ini di bulan yang baik dan hari yang baik ini. Segala yang lepas lepaskanlah. Buang yang keruh dan ambil yang jernih... Insyallah hidup kita pasti lebih bermakna.

Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Dan Batin

Related Posts with Thumbnails